Nezávazná poptávka

Leona Hoskovcová: Přála bych si uspořádat festival na vodě

Do agentury Dream PRO přišla stejně jako její kolegové přes brigádnickou pozici na eventech. Je v týmu teprve dva roky, ale už si stihla vyzkoušet hned tři pozice.

A co ten festival na vodě?

Ten má Lea vymyšlený skoro do detailu.

Stejně jako programy na všechny jiné akce, které má pod palcem.

Co vás vlastně k té práci přivedlo?

 

Byla jsem v komunikační skupině, kde máme zaregistrovanou většinu hostesek a poptáváme je na různé akce. Bylo to na začátku covidové epidemie a hledali pracovníka, který by u testovacího týmu zapisoval výsledky a údaje lidí do systému. Tam jsem s nimi byla docela dlouhou dobu. Pak se mě zeptal Luboš Machoň, jestli bych nechtěla zkusit pozici asistentky v agentuře. Ale po dvou měsících už jsem šla pomáhat s programovou produkcí a nakonec tam i zůstala.
 

Dělat asistentku musí být v Dream PRO docela makačka.

 

Ten první měsíc byl neuvěřitelně hektický. Vyřizujete pochůzky pro celý tým, běžíte do tiskárny, pak dohlížíte na chod kanceláří, uklízíte, připravujete jednání s klienty, děláte zápisy z porad. Pořád se něco děje, vlastně na každé naší pozici. Ale na té asistentské jsem měla možnost si to poprvé všechno prohlédnout.
 

A tam myslíte, že si právě všiml Luboš a kolegové,
že by vám to mohlo jít i v produkci?

 

Už když jsem dělala asistentku, pomáhala jsem s některými věcmi tehdejší kolegyni, která dělala programovou produkci. Pak kolegyně odešla a já rovnou šla na její místo, už jsem to uměla a nemuseli jsme to tedy učit někoho nového. Jsem na své pozici moc spokojená, mám svou práci ráda.
 

Jaká byla vaše první akce?
A vlastně celé ty první dny?

 

První akce, ke které jsem mohla trochu organizačně přičuchnout, byl jarmark v Litoměřicích. Poprvé jsem si vyzkoušela jaké to je skládat program, vše zajistit a pak na to i dohlédnout. Kolegové mi hodně pomohli. Když většinou někam nastoupíte, tak se k vám kolektiv chová příjemně třeba jen na začátku, pak můžou být nějaké třenice, ale tady je to příjemné pořád. Jsme skvělý tým. A to jsem nastupovala v nejhektičtější části roku, kdy mají všichni opravdu plné ruce práce. Bylo to na konci léta, takže zářijové akce, podzim a velká příprava na zimu.
 

Takže příprava na vánoční sezónu?

 

Málokdo třeba ví, že vánoční eventy se chystají už od léta. Ve chvíli, kdy pořádáte v Ústí nad Labem Kroužkofest k volnočasovým aktivitám pro děti na začátku školního roku nebo Vinobraní v Litoměřicích, ladíte už vánoční firemní večírky nebo silvestrovské oslavy.

Uměla jste si někdy představit, že se něčím takovým budete živit?

 

Upřímně jsem až do poznání Dreamu o ničem takovém neslyšela. Byla jsem stejná, jako je třeba i někdy řada klientů, a myslela jsem si, že všechno si dělají in house, že to je samozřejmost a jde to bez problémů. Až tady jsem zjistila, co to všechno obnáší a jak velký je zájem o to, aby firmy nebo i jednotlivci měli  skvělou a profesionálně uspořádanou akci.
 

A už jste třeba musela něco zachraňovat?

 

Ano, dokonce svoji vlastní chybu. Hned v začátcích jsem objednala špatnou kapelu. Vůbec jsem si toho v tu chvíli nevšimla. Naštěstí jsem si to ale uvědomila brzy a napravila to. To vás naučí, že si vše musíte prostě velmi pečlivě kontrolovat. To byly ty začátky, kdy se v tom učíte chodit. Akce s onou zmíněnou kapelou dopadla skvěle. :)
 

Když už taková akce probíhá,
v kolik vám třeba začíná váš pracovní den?

 

Když je to akce od rána a je potřeba příprava den předem, chystáme od odpoledne i dlouho do noci. Když je akce až odpoledne, tak naopak začínáme časně ráno, aby bylo vše hotové včas. Ale tohle je až příprava na místě. Například u dětských dnů musím mít předem ve skladu nachystané všechny věci na workshopy, na soutěžní stezky a podobně. Kolegové, kteří mají na starosti technickou část mají připravený například inventář a já si mohu jen kontrolovat, jestli mám v rozpisu programu všechny potřebné informace. Třeba kontakty nebo příjezdy. Na místě už se pak potřebuji věnovat jen programu. Před akcí přichází hostesky, které musím instruovat a hlavně mi přijíždí účinkující, o které se musím postarat. Tam je hodně důležité zvládnutí organizace a nezamotat se ve vlastních povinnostech na akci.
 

Pro chaos tam není místo?

 

Nemůžete být chaotik, to ani omylem. Klienti i návštěvníci očekávají určitou profesionalitu a úroveň, vy jste tam od toho, abyste zajistili, že vše běží jako na drátkách. Mám ráda už tu samotnou přípravu akce, když si můžu vše připravit a udělat si v tom přehled. Pak mě komplikace míň zaskočí.

Už vás kromě toho objednávání jiné kapely zastihlo něco zajímavého?

 

Hodně mě naučil třeba festival Vesuf, festival malých pivovarů. Je tam ohromné množství stánků a se všemi jsem komunikovala já. Je to také hodně požadavků i přání a vy musíte všem dát stejné podmínky a zároveň maximálně vyjít vstříc. Také jsem tam poprvé vyměřovala plochu kolečkem, abych nakonec stejně zjistila, že se mi tam vše nevejde a že musím improvizovat.
 

A je ještě nějaká výzva, ze které máte třeba obavy?

 

Moje obavy už se hodně odbourávají. Dřív jsem se hodně bála první akce, kterou dostanu na starosti celou jako event manažer. Tedy nejen program, ale prostě vše kolem celé akce. Tam jsem se hodně bála, že něco pokazím. U té první za mnou pak na konci přišla klientka, aby mi poděkovala a řekla, že to byla super akce. Spadl mi kámen ze srdce, větší pochvalu už dostat nemůžete.
 

O jaký program mají klienti největší zájem?

 

Hodně teď vede světelná show nebo třeba malování do písku snímané na LEDku nebo plátno na podiu. U toho druhého maluje umělkyně do písku a to celé se přenáší, aby to viděli všichni návštěvníci. Buď se jedná o příběh nebo je to téma na míru. A stále jsou hodně poptávaní moderátoři. U programu pro děti jsou oblíbené samozřejmě divadla a pohádky. A vždy mají úspěch kreativní dílničky nebo malování na obličej.
 

A jak se třeba některý program upravuje na míru dané akci?

 

Teď v únoru budeme pořádat masopust v Bečově na Mostecku. K tomu zajišťujeme například cimbálovku, moderátora, který se hodí nejen na celou akci, ale také do jejich průvodu. Domlouváme s nimi traktor, na kterém v průvodu pojede harmonikář a za ním člověk na chůdách. Pak tam samozřejmě nebudou chybět dílničky pro děti a další drobný program a v neposlední řadě zabíjačka a s tím spojené workshopy, jako je plnění jitrnic třeba.
 

Ale u vás neobjednávají programy jen firmy, říkám to správně?

 

Poptávají u nás služby i lidé na domácí rodinné oslavy. Hodně je zájem o animátorky nebo o malování na obličej pro děti. Případně nějaké menší dílničky nebo třeba vystoupení princezen či jiné podobné k tématu.
 

Na co by podle vás měl klient myslet při přípravě programu?

 

Především by měl vědět, co od akce a programu očekává. A také je důležité znát publikum a co jim tím chce sdělit. Jestli je to akce pro zaměstnance i jejich rodiny, má to být poděkování za jejich práci a mají tam najít odpoledne plné zábavy a odreagování třeba. Když přijde a řekne, že takový je budget a něco mi najděte, skládá se to složitěji. My se doptáme, ale když už má klient nějakou představu o sdělení, je to příjemnější spolupráce.
 

Co je teď nového na eventovém trhu? Jak se vytváří nové věci?

 

Inspiruji se hodně v zahraničí. Dívám se také, jaké akce probíhají po celé republice, abych se třeba mohla podívat, jak se kdo s tématem popasoval. Pravidelně komunikuji s našimi dodavateli a snažím se i s nimi připravit něco speciálního. Mě se to hodí do programu a oni mají novou věc do portfolia. Klienti vyhledávají mix tradičních programů s moderními vychytávkami, třeba prvky virtuální reality. Kdybych to měla popsat na dětských akcích, tak jsou to šlapací káry a teď už je to namixované hoverboardy. Ale co se teď třeba hodně ujalo jsou soutěžní stezky.
 

Co je soutěžní stezka?

 

Na dětských akcích jsou to různá stanoviště, které děti obchází, plní úkoly a dostávají razítka na kartičku. A když mají nasbíraný určitý počet, čeká je odměna. Dá se to udělat i pro dospělé třeba na teambuilding.
 

A kdybyste si mohla vybrat nějakou hodně originální netradiční akci, kterou byste mohla pořádat? Co by to bylo?

 

Moc by se mi líbil třeba hudební festival na vodě. Na podiu postaveném na vodě by byla stage a vystupující by přijížděli i odjížděli v loďkách. Diváci by byli v loďkách, na nafukovačkách, šlapadlech nebo stáli a seděli na břehu. To by se mi moc líbilo.
 

Zní to skvěle, takže kdy to budete pořádat?

 

Doufám, že co nejdřív. ;)