Nezávazná poptávka

Martin Žoha: Eveňták musí svou prací žít.

Eveňták musí svou prací žít. Kdybyste to brali jen jako zaměstnání od-do, budou podle toho akce vypadat

Zeptali jsme se našeho
technického produkčního
Martina Žohy

V popisu funkce má technická produkce, ale jak sám o sobě říká,

je to spíš funkce ve znamení „zvládej všechno“.

Martin Žoha začal s Dream PRO spolupracovat před pár lety na občasných akcích, dnes patří do seniorního týmu a na jeho bedrech je nejen komunikace s klienty, rozpočty nebo plánování.

Při akci samotné s vysílačkou v uchu vyskládá kamion i postaví stany.

Podívejte se na odpovědi od našeho Martina.

 

 

 

 1. Jak se člověk ocitne v eventové agentuře?

 

 

Abych pravdu řekl, jako malý jsem si tohle moc nepředstavoval. Naopak jsem se kdysi hodně styděl. Když jsem měl popřát k narozeninám babičce, raději jsem zalézal pod skříň jen abych nemusel mluvit.

Asi by mě tehdy nenapadlo, že mě jednou bude denní komunikace s klienty i dodavateli živit.

Nejprve jsem s Dream PRO spolupracoval externě, sem tam když potřebovali s něčím pomoct a bylo to spíše techničtějšího rázu. Myslím, že to byly jako první Pivovarské slavnosti v ústeckém letním kině. Ještě před touto spoluprací jsem chodil na brigády stavět koncerty, třeba turné pro Chinaski, takže jsem si tohle dobře osahal a věděl jsem, jak to vypadá v zákulisí a co se tam děje.

A také jsem kdysi hrával na housle v orchestru a věděl jsem o čem je vystupování a akce na veřejnosti. To mi podle mě také později pomohlo v představě, o čem eventy jsou.

 

 2. Setkáváte se někdy s nějakými překážkami ve vnímání vaší práce?

 

 

technická produkce eventu - Dream PRO

 

Vzdělání vám v eventech příliš nepomůže.

Většina naší práce je o tom, co dokážete, ne o tom, co jste studovali.

Kdybych si měl dneska hledat nového kolegu, tak by měl mít určitě nějaké základní technické dovednosti, nebát se ušpinit a odnést, co je potřeba. Měl by se umět rychle rozhodovat a mít selský rozum. A hlavně být zodpovědný nejen vůči klientům, ale i vůči kolegům.

Jo, a s věčnou negativitou v eventech taky moc nepochodíte, na tu tam není prostor. 

 

 

3. Co je denním chlebem vaší práce? Mnoho lidí si to představuje velmi hekticky, je tomu opravdu tak? Nezastavíte se?

 

 

Žádný den není stejný, proto mě to vlastně baví.

Jsou hektické dny, kdy finišujeme přípravu nebo už akci pořádáme, ale jsou i klidnější dny, kdy připravujeme nabídky a domlouváme dodavatele. Velkou částí mé práce je administrativa, spousta telefonátů, e-mailů, potvrzování nebo také změn, když jsou potřeba. Každá detail eventu se musí domluvit – catering, hostesky, umělci, ostraha, mobiliář, místo a spousta a spousta další věcí. Hodně cestujete kvůli schůzkám s klienty i obhlídkám míst. A neustále musíte mít na paměti budget.

Samotná akce je jen jeden velký díl skládačky.

Pro nás to tím nekončí, my to ještě celé musíme zase zbourat, složit, odvézt, uklidit a vyhodnotit pro klienta. Po akci nezamáváme proutkem a ono to zázračně všechno nezmizí, škoda.

 

Inovativní eventy - Dream PRO

 

 

 4. Co vás práce v agentuře naučila?

 

 

Určitě je to dokázat věci řešit na místě a dobře se rozhodovat. Umět improvizovat. Když třeba vypadne proud, tak já to prostě musím na místě vyřešit, nemůžu se hroutit a sednout si na lavičku, protože se s tím nedá nic dělat.

Mým úkolem je zachránit situaci.

A naučil jsem se tady i jinému způsobu komunikace tak, abych byl schopen profesionálně klientům odprezentovat naše návrhy.

 

 

 5. A je nějaká akce, která vás tohle všechno takříkajíc naučila v praxi?

 

 

Firemní akce - Dream PRO

 

Vzpomínám si na jednu opravdu velkou akci, která trvala nepřetržitě dva dny. A řešili jsme hodně komplikací. Hlavní řečník neplánovaně na poslední chvíli nepřijel, takže jsme rychle s klientem řešili, kdo se slova ujme.

Celý program se posunul skoro o dvě hodiny a my museli vyřešit, jak to uděláme s cateringem pro tisíc lidí, který je naplánován na určitou hodinu a nedá se jen tak lehce přesunout. Řešili jsme i několik nepříjemností s ubytováním, protože řada účastníka přijela v jiný čas než měli ubytování domluveno.

Byla to jedna z těch zkoušek, které v eventech zažíváme a se kterými si musíme poradit.

 

 

 6. Kdybyste měl nalákat někoho k práci v eventové agentuře, co byste mu řekl?

 

 

Dostanete se na místa, o kterých si může běžný smrtelník nechat jen zdát.

A zažíváte to takřka denně. Mluvíte tvář v tvář s lidmi, které obdivujete a najednou jste pro ně pravou rukou, osobou, se kterou komunikují na místě i před konáním akce.

To jinde nezažijete, ne v takové intenzitě.

 

 

 7. Které akce vám utkvěly v paměti a proč?

 

 

Možná bych se zpátky vrátil k těm Pivovarským slavnostem. Byla to pro mě první velká akce v roli produkčního v barvách Dream PRO. A já najednou mluvil a řešil detaily vystoupení třeba s Hanou Zagorovou nebo Těžkým Pokondrem. Prostě s lidmi, který jsme viděl do té doby jen v televizi. Pamatuji si, že mi po této akci Těžký Pokondři děkovali v ranní show Frekvence 1. Jmenovali mě a děkovali za péči, kterou jsme jim věnoval. Byl to úžasný zážitek.


Další pro mě hodně osobní byl vloni, kdy se se mnou chtěl osobně potkat Peter Nagy, protože se mnou celou dobu komunikoval a půl roku jsme řešili vše spolu, neměl manažera. A pak si mě osobně vyžádal, aby mi poděkoval, že jsme to celé dotáhli do konce.

 

 

 8. Co je při jednání s klientem nejtěžší?

 

 

Občas může být těžké dostat se přesně do představy klienta a rozumně mu vysvětlit, co je a co není reálné. Ty představy mohou být o programu, místu konání nebo třeba o budgetu.

Důležité je abychom byli na jedné lodi a chápali se navzájem, pak se dá každá těžší věc v přípravách i v konání vyřešit.

 

 

 9. Proč by podle vás měli firmy využít služeb agentury?

 

 

Možná bych to mohl popsat na jednom příkladu. Pro jednu logistickou společnost jsme připravovali venkovní akci pro jejich zaměstnance, bylo to před Vánoci a mělo to být poděkování pro jejich lidi v terénu. Po této akci si dělala firma vánoční večírek, vše si zařizovali sami.

Pár hodin před začátkem jejich večírku nám volá vystresovaná klientka, jestli jí můžeme zařídit nábytek a několik dalších věcí, na které zapomněli nebo které jim nedovezli. Na místě běhala chudák celá vyčerpaná s kolegyněmi a snažily se zapnout aparaturu. Myslím, že tohle jsou ty chvíle, kdy by měla firma sáhnout po agentuře, aby se nemuseli o tyto věci starat lidi, kteří si mají večírek nebo jiný event užít také nebo být jen kontaktní osobou pro agenturu.

Uděláme to všechno za ně.

Nemusí řešit dovezení, uskladnění ani úklid. 

 

 

 10. A kdy by ji měli vyhledat lidé z široké veřejnosti?

 

 

Je to stejné pro všechny, eventová agentura vám ušetří starosti. Rodinná oslava nebo svatba nemusí být stres, jestli jste na nic nezapomněli, jestli už jste všechno vyzvedli a jestli vám všechno běží podle plánu. Nebudete pak litovat, že jste většinu oslav neviděli nebo si ji neužili, protože jste zrovna řešili proč nefunguje pípa na pivo nebo kde se zasekl cukrář s dortem.

Budete mít na co vzpomínat. 

 


 

Chcete se na něco zeptat nebo začít plánovat váš event?

Obraťte se na nás.

Jsme eventová agentura s 25 roky praxe a rádi vám s výběrem místa,
zajištěním programu či celou organizací vaší akce pomůžeme. 

 

Jsme tu pro vás!